HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2011.11.07. motyoo

Vendetta dartsos módra

Sok szép bicikli készült ezen a nyáron is, mégis rég volt már post a más sufniából rovatban, de most: dartsos kollega elkészült a maga életemelső masinájával. Klassz kis gép lett ez a Cruzbike Vendetta adaptáció - vagy inkább azt mondhatnánk rá, hogy "ez a lompibájk versenykormánnyal".

Az alkotó tollából:

Na végre kész lettem majdnem mindennel, mostmár csak a váltó pontos beállitása van hátra. Első menetpróba megvolt, nem esett szét alattam :D Csak még nekem kell gyakorolnom hogy milyen is egy lengőorrúval menni.
Szóval akkor a váz. Sima acél az egész. A főgerinc 50x1-es húzott acélcső(Reku Papa jóvoltából, köszönöm ittis neki), a törésben megmerevitve egy ivre reszelt ovális csővel, amit két oldalon legalább 15 centinyi hegesztés fog, szóval remélem nem fog eltörni.A villanyakat elég rövidre csináltam, hogy kijöjjön a geometria, ez egy 1"-os menetes villához és kormánycsapágyhoz esztergált darab(elég nehéz is). Az első háromszögnek egy acél versenybicikli váz szolgált donorként, az első háromszög is abból való, szénacél húzott csövekből(az eladó szerint columbus csöves lehet). Az első villa 146mm-esre szét lett húzva, hogy beférjen közé a láncvilla villapapucsa, és össze lett hegesztve. A donorváz nyeregcső része ketté lett vágva és egy pótcsővel és csavarral van egymáshoz fogatva, hogy szét lehessen szedni az elejét. A kormány egy stucnin át a nyeregcsőhöz van fogatva. A stucni és a kormány aluminium, a kormány egy sima koskormány volt, csak le lett vágva a felesleges része, mert a kanyarodásnál beleütközött volna a combomba, és amúgysincs rá szükség, nem ott kell fogni. A nyeregcső és az első villa egy kis közdarabbal lett egymáshoz rögzitve, ami a nyeregcsőhöz hegesztve, az első villához csavarozva van, igy bontható az eleje. A nyeregcső egyébként kihúzható, tehát testreszabható a távolsága.
A hátsó villának szintén egy első villa szolgált donorként, a nyaka le lett vágva olyan 10 centisre, 2db 1 centi széles acél közdarab lett esztergáltatva, amik rá lettek húzva a villanyakra, körbehegesztve mindkét oldalukon, majd az 50x1-es csőbe dugva bele lett hegesztve. Hegesztve a végén lett a csőhöz, illetve körbe 6 lyuk lett furva az 50-es csövön és ott még pontokban összehegesztve a közdarabbal. A hátsó kerék kiesését meggátlandó egy alátétet csináltam a gyorszár alá, ami belekapaszkodik a villapapucsba.
A faülés 860g-os lett, fejtámla is lett kialakitva, az ülés részénél a tiplifák nem mennek teljesen át, mert igy tudtam leültetni az ülést a megfelelő magasságba. Az ülés sinen csúsztatható, tehát a távolsága a hajtóműtől igy állitható, plusz a támasztó is kihúzható, tehát a szöge is állitható, igy olyan 165 és 185cm magasságú emberhez lehet hozzáigazitani. Az üléstámasztók anyaga rozsdamentes acélcső, 1.5-ös falvastagsággal, szóval ezen is lehetne könnyiteni ha nagyon a grammokra mennék.
A váltókhoz vezető bovdeneknek a vezetését kellett még megoldani, az egyelőre 2 fából készült görgővel sikerült, ami be lett kúpositva a közepén, hogy ne ugorjon ki a bovden belőle, a 2 görgő pedig egy perselyen szabadon tud forogni, a persely pedig egy átmenő csavarral van a vázhoz fogatva.
Kb ennyit a vázról.
Campagnolo Khamsin kerekekkel szereltem(csengő tuti nemkell, olyan hangja van a Campa rotornak), eddig egy bajom van velük, hogy a gyári 1865g helyett 2035g gyorszár nélkül, szóval nemtudom hogy mérhették :) Lehet rotor nélkül értik.
A szett az Campa Veloce alkatrészekből épül fel, kivéve a hajtókart, mert az Campa Centaur(iszonyú könnyű, 665g, 53-39-es lánctányérokkal), a sor 12-26-os, szóval van mit kitekerni :) A szetthez ráadásul pofátlanul olcsón jutottam hozzá, igaz használtan, de alig volt használva...haverom azthitte hogy új.
A végére pár számadat is:
  • Hajtómű magasság 68cm
  • Magasság 103cm
  • Ülésmagasság 53cm
  • Szélesség 44cm
  • Tengelytáv 114cm
  • Hossz  181cm
  • Súly                   12.5kg(pedállal)
Ha a súlyba beleveszem a rekusitem és a decathlonos táskát amit majd felteszek még, akkoris 13.5kg-n belül maradok. Acélból szerintem nem rossz, ésmég lehetne lefaragni belőle, de ahhoz már tágabb költségvetés kellene, ami igyse volt túl szűkre szabva a minőségi alkatrészek miatt.
Mivel a gumik 23-as szélességűek, ezért nem a kényelem volt a fő szempont, hanem főleg a gyorsaság, inkább sportolásra terveztem ezt, de a táskába is belefér elég sokminden, szóval 1 napos túrákat gond nélkül vinni lehet vele, a centis rekusit azért ad valami kis kényelmet :)
Ez lenne az én Cruzbike Vendetta utánzatom. Lehet acélból is könnyűt épiteni(megmég lehetne ettől is könnyebbet), csak jól kell összeválogatni az alkatrészeket, és picit odafigyelni, hogy felesleges ne maradjon fent a kerón.
 
Amúgy a súly kb igy alakul:
  • hátsó villa+távgyűrű 905g
  • kormány+stucni+nyeregcső    500g
  • ülés                         870g
  • üléstámasztók+üléskonzol 820g
  • váz főgerinc+villa+kcsapágy+stucni       1.980g
  • váz első háromszög       1.450g
  • Összesen:               6.525g
 
És 6 kiló a felszerelés.
Szóval mindkettőből lehetne még bőven faragni.Csak kerekeken lehetne 500g-ot fogni, csak ugyebár ez már pénzkérdés.:)
 
Készitette Bakk Tibor, Debrecen

 

Szólj hozzá!

Címkék: más sufniából


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr683361303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása